Függetlenül attól, hogy valaki még csak tervezi vagy már üzemeltet egy webáruházat tudnia kell, hogy az online értékesítésnek a kulcsa a termék lehetőség szerinti legalaposabb bemutatása. Ennek a feladatnak a legfontosabb része a termékekről készült fotók és videók, illetve azok minősége. Felgyorsult, vizuális világban élünk. Amikor online vásárolunk a látvány egyre fontosabb, kevés ideje van az értékesítőnek lekötnie a potenciális vásárlója figyelmét.
Az e-kereskedelem merőben eltér a hagyományos kis üzletben vagy áruházban történő vásárlás. Amikor online vásárolsz, nem tudod megfogni a terméket, nem érintheted meg, hogy érezd a textúráját, a súlyát. Arról nem is beszélve, hogy nincs illata és nem tudod kibontani a csomagolást, vagy akár körbefordítani a terméket.
Ezek helyett a webáruházak fotói keltenek benyomást a látogatóban. A szemkövetési tanulmányok azt mutatják, hogy a látogatók kivétel nélkül a vizuális elemeket, a fotókat, a videókat és a grafikákat veszik szemügyre először, majd ha azok meggyőzőek akkor haladnak tovább a részletekre, a szöveges tartalmakra. A látogatók kevesebb, mint egy másodperc alatt megteremtik az első benyomást az üzletről.
Az Etsy felmérése alapján a vásárlók 90%-a szerint a fényképek minősége fontosabb, mint a technikai információk a vásárlási döntés szempontjából. Egy meggyőző fénykép felülmúlja a termék árát, a szállítási feltételeket, vagy akár a vásárlói értékeléseket. Az egyenlet egyszerű, ha a weboldalra érkező látogatóknak tetszik amit látnak akkor vásárolni fognak.
1. A minőségi termékfotók segítenek kiemelkedni a keresési eredményekből
Nagyon nagy a verseny az online piacokon ezért fontos kérdés, hogy mi miatt kattint a vásárló egy adott termékre, szemben az interneten található egyéb termékkel? A nagyszerű termékfotók segítenek a termékeinket kiemelkedni a telített piacon és arra készteti a vásárlókat, hogy kattinthassanak.
Igaz, hogy fontos a keresőoptimalizálás, de a keresési eredmények első néhány oldalán való megjelenés csak a feladat egy része. Még ha jól is szerepelünk a találati listákon, ha senki sem kattint a termékek bélyegképére, akkor nem lesz vásárlónk. Szüksége van egy csábító fotóra, hogy az embereket ösztönözzük, hogy átkattintsanak az üzletünk oldalára.
A termékeinket megmutató letisztult fényképek megragadják a vásárlók figyelmét, és arra ösztönzik őket, hogy kattintsanak.
2. A minőségi termékfotók a megfelelő vásárlókat vonzzák
A szuper termékfotók nem csak a termékeket mutatják be, hanem azt az érzést is átadják, amelyet ügyfelei tapasztalhatnak meg amikor birtokolják és használják a terméket.
Egy fizikai üzlet esetében a berendezés, a helyiség kialakítása, a megvilágítás, a burkolatok, a zene és a dekoráció mind-mind hozzájárul a hangulatteremtéshez. Hasonló hangulatot hozhat létre a termékek „lifestyle” fotózása is – ez vonzza az ideális vevőket és átadja az atmoszférát amit teremteni szeretnénk.
Ha a márka személyisége modern és minimalista, tiszta, fehér háttér előtt készített katalógus fotókkal érhetjük el a célt. Ha márkája nőies és játékos, pasztell színű hátteret érdemes használnunk virágos és rózsaszín kellékekkel.
Az ideális ügyfeleket vonzza és egy vizuális történetet mesél el nekik a jól megtervezett fotózás eredménye.
Amikor lifestyle termékfotókat készítünk az a cél, hogy olyan hangulatot teremtsünk, amelyet az ügyfeleink szeretnek – ezzel építed a tudás, a kedv és a bizalom tényezőit, amelyek vásárlásokká válnak!
3. A jó termékfotók válaszolnak az ügyfelek kérdéseire
Mindannyian ismerjük azt a mondást, hogy „egy kép többet mondd ezer szónál”. Egy jó termékfotó esetében ez maximálisan igaz.
A vásárlás előtt az ügyfeleknek biztosnak kell lenniük abban, hogy pontosan tudják, mit vásárolnak. A fotózás feladata lehet azt is, hogy megválaszolja a legtöbb felmerülő kérdését az ügyfélnek.
Mekkora a termék a valóságban?
Milyenek az apróbb részletei ha kézbe vesszük?
A színe vajon milyen lehet különböző fényviszonyok között?
Hogyan csomagolják be?
Az ügyfelek nagyobb valószínűséggel kattintanak és vásárolnak, ha a termékfotókról a lehető legtöbb információt megkapják és a lehető legjobban megismerik a terméket.
A részletes, kiváló minőségű termékfotók megmutatják annak minden részletét – segítve a vásárlókat abban, hogy nyugodtan és tájékozottan kattinthassanak a KOSÁRBA gombra.
4. A kiváló minőségű fotók megmutatják a termék értékét
A minőségi fotók növelik termék érzékelt értékét.
A képek minősége megalapozza, hogy az ügyfelek hogyan gondolkodnak a termékekről és az egész üzlet minőségéről.
Gondolj arra amikor utoljára vásároltál online és rossz minőségű termékfotóval találkoztál. Lehet, hogy épp egy rosszul megvilágított, nem szerkesztett pillanatkép volt valami zsúfolt háttér előtt. Lehet, hogy egy tök jó márka volt, drága és egyébként kiváló minőségű – de a rossz képek azonnal csökkentették az értékét. Vagy gondolj arra amikor használtan vásárolsz valamit. Legtöbbünkkel megesik. Két azonos paraméterű termék közül melyiket választod? Szinte mindig azt, amelyikről csábítóbb és több, illetve részletesebb fotókat töltöttek fel a hirdetésbe, még akkor is, ha drágább.
A professzionális fotók professzionálissá teszik az egész üzletet. És ez fordítva is igaz, egy minőségi üzletet lehúzza ha a termékfotók nem egységesek és minőségiek. Sajnos erre is sok példát láthatunk.
5. A jó termékfotók emelik az ügyfelek elégedettségét
Ahogy azt már tudjuk, az ügyfelek szeretik pontosan tudni, hogy mit vásárolnak. A letisztult fotók egyértelmű elvárásokat támasztanak a vásárlókkal szemben. Fotóid egyértelműen lekommunikálják, hogy mit fognak kapni a pénzükért – csökkentve a negatív élményeket, a visszatérítéseket és a cseréket.
Hányszor láttál egy háromcsillagos értékelést, mert a vásárló úgy gondolta, hogy a termék kisebb vagy nagyobb és csalódott volt a kézbesítésnél? Sajnos ez nem ritkán előfordul. Hiába a technikai paraméterekkel teli leírás, a vásárló megnézi a fotót és már döntött is. Ezért annyira fontos, hogy olyan termékfotóid legyenek, amelyek vizuálisan átadják, hogy milyen is a termék.
6. A gyönyörű termékfotók következetes vizuális márkát építenek a platformjaid között
Termékeid fotói lekommunikálják márkádnak egyedi hangulatát és személyiségét – nem csak a termékoldalakon, hanem a közösségi médián és az offline marketing csatornákon is.
A fényképeid következetes megjelenése révén vállalkozásod megbízható és profi érzetet sugall. Az ügyfeleid felismerik a képek alapján, hogy a te termékeidet látják, ezáltal épül a bizalom, a hűség és növeled az értékesítést.
Gondolkodj rajta, hogy milyen sajátos és azonos eszközöket használhatnál a fényképeiden – például a színpalettát, a kellékeket, a kompozíciót, a fényt és az árnyékot, valamint a hátteret – a saját történeted elmondásához. Ezután következetesen használd ezeket az eszközöket, hogy egységes márkatörténetet hozz létre az üzletedben, a közösségi média csatornáidon és az offline marketingeden keresztül.
7. Érdekes termékfotókkal elérheted, hogy termékeidet kiemeljék
Az üzleted indulásakor „a nagy berobbanás” egyik legjobb módja a nagy forgalmú blogokon és weboldalakon való megjelenés. Ha meg szeretnéd fogni egy blogszerkesztő figyelmét egyedi stílusra és feltűnő fotókra van szükséged.
Az erősen stilizált, szerkesztői hatású fotók (hasonlóan a magazinokban vagy egy stílusblogban láthatókhoz) erős első benyomást kelthetnek és magas érdeklődést válthatnak ki. Készíts éles, fókuszban lévő fényképeket világos és tiszta környezetben, sok természetes fény mellett és kerüld a vízjelek használatát a fotókon.
Egy másik módja annak, hogy növeld a vállalkozásod megjelenésének esélyét, a kellékek és a hátterek felhasználása a fotóidhoz, amelyek a termékeket a szezonális és ünnepi trendek nagyobb kontextusába helyezik. Ez az egyszerű mód lehet a kulcsa a termékeid különböző életmóddal és történetekkel foglalkozó médiumokkal kapcsolatba kerülésének.
WonderWorks