Mindenki része annak a halmaznak, akik idén 1,3 milliárd fényképet készítenek. A fényképek 87%-át mobiltelefonnal készítik manapság az emberek. Nem nehéz kitalálni, hogy ebből a 87%-ból hány kerül egy fel egy jól menő vállalkozás weboldalára. Van a telefonnal és/vagy nem professzionális körülmények mellett készített képekből pár, amelyik megállja a helyét a közösségi médiában, akár marketing erővel bír.
Mindenki érezte már úgy, hogy egy igazán jó képet készített, a professzionális termékfotózás mégsem erről szól. Ez egy speciális területe a fotózásnak, egy külön szakma a szakmán belül amiben rengeteg tapasztalat, tudás és eszköz garantálja a sikert. Ebben a bejegyzésben körüljárunk pár szempontot amik miatt is érdemes a vállalkozásunk megjelenését professzionális termékfotóssal együtt sikerre vinni.
A professzionális minőségű termékfotók hatása a látogatókra
Mindenki találkozott már webáruházakkal amelyeken szörnyű minőségű fotók jöttek szembe. Őszintén? Amikor egy nem megnyerő arculatú weboldalra tévedünk mennyire szavazunk bizalmat az ott ígérteknek? Ha a képek nem megnyerőek nem csak egy-egy termékről alakul ki rossz benyomásunk, hanem magáról az üzletről, a brandről is.
Az ügyfeleket a letisztult, nagy felbontású és prémium érzetet sugalló képek vonzzák. Önmagában a fotó ténye, ha az egy látványos és minőségi kép a látogatók több időt töltenek előtte, jobban megnézik a részleteket és passzív módon ezáltal az üzenetet is. Emlékezni fognak a termékre amit néznek. Vegyük például a használtpiacot. Ha két azonos tulajdonságú és minőségű termék közül melyiket választja a vásárló? Azt amelyiknek a fotóit megjegyezte és újra meg újra megnézi. Pontosan így van ez minden webáruháznál.

Az, hogy mitől lesz egy termékfotó minőségi könnyebb leírni, de azt, hogy egy arculat megjelenése mikor sugall profizmust mindig kontextusban kell vizsgálni. Egészen más megjelenés működik egy technikai áruház oldalán és egy kézműves táskákat bemutató oldalon. Ehhez kétség sem fér, míg az egyiken letisztult és már-már grafika szerű pontossággal bemutatott termékek adják át a látogatónak a professzionalitást addig a kézműves termékek esetén belefér sőt, segítség a bohókásabb, lifestyle szerűbb megjelenítése a termékeknek modellek, kinti-benti életszerű környezetek és kiegészítők segítségével. Ezek mind azok a részletek amelyeken egy profi csapatra bízva magunkat nem kell aggódnunk.
A professzionális felszerelés, eszközök szerepe a fotók készítésében
Minden szakma megköveteli a minőségi eszközöket attól aki professzionális szinten szeretné azt végezni. Nincs ez másképp egy stúdió esetén sem, sőt. Míg a fotózást látszólag el lehet végezni egy átlagos belépőszintű kamerával, azért az igazán komoly munkaeszközök több tízszeres árkategória ezekhez képest. Nem ahhoz kellenek a drága eszközök, hogy ideális körülmények között egy jó kép készüljön, hanem ahhoz, hogy bármikor és bármilyen körülmények között minőségi fotók készülhessenek. Van az a mondás, hogy a felszerelés, az eszközök nem minden és ez így is van, legalább az 50% emberi tényező, tudás és tapasztalat a fotózásnál. De aki 100%-ot nyújt ott bizony mindennek topon kell lennie.
A szakemberek bármilyen körülmények között is megoldják a problémát
Amikor egy szakembert professzionálisnak hívunk az pontosan annyit jelent, hogy bármilyen körülmények között megtalálja a megoldást a problémára. A szakemberek leegyszerűsítve probléma-megoldók, és a lényeg a körülményektől való elfüggetlenedés, illetve pont az azokhoz való igazodás.
A termékfotózásra vetítve sokan ismerünk olyan lelkes hobbifotóst, aki kiváló fotókat tud készíteni a szabadban, napsütésben, jó időben. Na igen, de mivan ha beborul, vagy bent kell megvalósítani a fotózást. Itt van szükségünk egy profira. Amikor a fényeket nem kivárni akarjuk és keressük, hanem tudjuk, hogy mit szeretnénk az elkészült képeken és annak minőségén látni. Ez az, ami miatt mindenképpen professzionális stúdióra érdemes támaszkodnunk.

Az professzionális utómunka fontossága
Sokan valamilyen szinten jártasak az utómunkálatokban, ha más nem az instagramfilterekkel már mindenki találkozott. De azt is érezzük, hogy a profik nem ilyen szinten és módszerekkel végzik a munkájukat. Egy termékfotós workflow kiemelt része az alapos és profi utómunka. Mindezt olyan céleszközökön végzik, amik kifejezetten erre lettek kifejlesztve. A profi körülmények között elkészített nyers fotók és az átadott anyag között rengeteg munka zajlik ami rengeteg lehetőséget is jelent. Enélkül nem léteznének a kiváló minőségű termé-k és reklámfotók!
A következetesség, amin az egész arculat múlik
Amikor az ember azért látogat egy bizonyos éttermet, mert pontosan tudja, hogy milyen minőségre számíthat az étel és a kiszolgálás kapcsán. Éppen így van ez a termékfotózásnál is. Minden professzionális brand megköveteli a következetes megjelentést, nem fordulhat elő, hogy az újabb termékek megjelenése eltérjen bármiben is az előzőektől. Ehhez van szükség szakemberre, hiszen ez is a feladata egy profi stúdiónak. Hosszútávon biztosítják a minőséget. A következetesség nem csak arról szól, hogy mindig bámulatos eredményeket érünk el egy-egy részfolyamatban. Ez a fotós azon képességéről is szól, hogy egységes megjelenést hozzon létre a márkához. Egy arculatot. Következetes fények, színek, hátterek, színek és kiegészítők a képek készítése során.

Nem baj, hogy nem mindenki művész
A kreatív termékfotózáshoz és a lifestylefotózáshoz elengedhetetlen a művészi véna. Nem mindenkiben van ez meg, de ez így van jól. A korábban írt rengeteg fotó ami nap mint nap készül telefonnal nem lehet mind művészi beállítású, azok emlékek a saját családunkról, életünkről. De egy arculat és termékmegjelenítés mást kíván. Egy profi fotósnak az évek alatt a rengeteg tapasztalat és kísérletezés során kialakul a látásmódja, amivel már rutinosan dolgozik. Ezért tart egy profinak látszólag kevés idejébe egy egy feladat, mert éveken át dolgozott azért, hogy mára már rutinná váljon.
A professzionális fotók teszik különlegessé a terméket és a vásárlási élményt
A minőségi termékfotók célja nem csupán egy újabb szép kép elkészítése. Professzionális minőségű termékfotók jelenthetik a különbséget aközött, hogy egy látogató sokáig tartózkodik a weboldalon és kedve támad megvásárolni a terméket, vagy egy konkurencia oldalára átmegy és ott folytatja a vásárlást. A termékképeknek egyszerűen, de mégis elegánsan kell hatniuk. A termékfotóknak mindig az adott webáruház részeként kell működjenek, bele kell illeniük a designba, kiegészíteni a megjelenést minden eszközön. A hasonló termékeket olyan képek különböztetik meg egymástól, amelyek választ adnak az ügyfelek kérdéseire, és lehetővé teszik számukra, hogy minél több információt kapjanak arról, milyen lenne a kezükben tartani- használni a terméket.
Ha érdekesnek találod a témát és további információra van szükséged, nézd meg a kapcsolódó szolgáltatásunkat. Ha szükségetek van kiemelkedő minőségű Termékfotókra akkor forduljatok hozzánk bizalommal, bízzátok ránk vállalkozásotokat és kiemelkedő tartalmakkal segítjük az online megjelenéseteket. Tekintsétek meg referenciáinkat és vegyétek fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük a céljaik elérésében.
WonderWorks