Segítség ahhoz, hogy mikor milyen stílusú termékfotóra van szükség a célok eléréséhez
Ha van egy kiváló terméked amelyet piacra dobnál akkor nem kérdés, szükséged van professzionális termékfotókra. De a termékfotóknak is több különböző stílusa van és szükséges megismerni ezeket, hogy jól válasszunk a célunk eléréséhez.
Korábban írtunk róla, hogy miért olyan fontosak a minőségi termékfotók a sikeres értékesítéshez, az emberek határozottabban döntenek a vizualitásuk alapján, egy kép többet mond ezer szónál! A termékek az adott célnak megfelelő lefotózása döntő fontosságú az üzleti siker szempontjából.
Első pillantásra viszonylag egyszerűnek tűnhet, de nézzük csak meg a fotók céljait:
- A termék részeinek bemutatása
- Részletek kiemelése
- Méret és felhasználás bemutatása
- Variációk és alternatívák megjelenítése
- Csomagolás / Felhasználás bemutatása
- A termék előnyeinek népszerűsítése
Katalógus fotók | a webshopok alappillérei
Ez az amire a legtöbb ember gondol amikor általánosan termékfotóról van szó. Homogén, legtöbbször fehér háttérből kiemelkedő termékek webshopokhoz, katalógusokhoz. Gyakran párosulnak részletfotókkal, melyek kiemelik a termék tulajdonságait.
Ezek a képek a legjobb eszközei a termék minőségének és általános megjelenésének bemutatásához. Ha a termék megkívánja akár több oldalról és szögből is érdemes egy-egy termékről katalógus fotót készíteni, a fontos részleteit közeli fotókkal kiemelve teljes képet adhatunk.
A háttér megválasztásánál fontos, hogy mindig az adott termékhez válasszunk háttért és ne fordítva gondolkozzunk. Egy homogén fehér háttér a legtöbb esetben jó választás de arra is gondolnunk kell, hogy kiemelkedjünk a tömegből. A háttér remek lehetőséget ad a termékünk vagy vállalkozásunk egy-egy tulajdonságának kommunikálására.
Ezek a gyertyák egy kellemes puha anyagon lettek lefotózva, ami ahelyett, hogy hófehér háttér előtt lennének plusz információt ad. Természetesebb környezetbe helyezi őket, közelebb hozza a vásárlókhoz a terméket. Ez a textúrált felület épp csak annyit ad a fotóhoz amennyire szükség van és nem vonja el a termékről a figyelmet.
Természetesen ez abban az esetben váltja ki a fehér hátteres katalógus fotókat ha a saját weboldalon ehhez igazítható a design, a legtöbb esetben a klasszikus fehér hátterű képek mellett készülnek el az eltérő hátterű termékfotók.
Lifestyle termékfotók | termékek környezetbe helyezve
A legtöbb termék hétköznapi felhasználásnak és működésének bemutatása kardinális kérdés, erre valók a lifestyle termékfotók. Egy ruha esését a potenciális vásárló egy modellen látja igazán, egy eszköz használatát és működését mindennapi helyzetben mutathatjuk be a leginkább.
A kontextusba helyezett termékek képei azért fontosak, mert segítenek az ügyfeleknek abban, hogy vizualizálják a terméket a saját mindennapi környezetükbe. Így látják igazán a vásárlók, hogy nézne ki a termék a saját otthonukban, környezetükben. Megkönnyíti számukra a termék birtoklását és használatát, ami fontos kérdés a vásárlás döntésfolyamatában.
Ezeken a fotókon a terméket olyan környezetbe kell helyezni, amely életszerű és nem vonja el a figyelmet a termékről. A környezetnek épp olyan minőséginek kell lennie, mint magának a terméknek. Így tudja a fotó átadni a leginkább azt ami a célja, így mutatja be a legpontosabban a terméket a vásárlóknak.
Ezek a fotók alkalmasak a méretarányok érzékeltetésére, a különböző fényviszonyok közötti viselkedésre és lehetővé teszi, hogy különböző anyagokkal, színekkel, emberekkel vagy egyéb termékekkel összefüggésbe hozzuk portékánkat.
Termékek csoportos megjelenítése | Az összehasonlítás lehetősége
A csoportos fotókra szükség van, ha több termék áll rendelkezésére egy adott funkcióra a vásárlóinknak. Ez lehet például ugyanazon termék több színben létező variációja.
Ezekkel a fotókkal van lehetőségünk azt is megmutatni, hogy milyen termékekből áll egy-egy termékcsaládunk, így a vásárlóink könnyedén választhatnak maguknak a kívánt termékükhöz illő kiegészítő termékeket is. Legyen szó bútorról, fürdőszobai termékekről vagy éppen ruhákról, a helyzet minden esetben ugyan az.
Ezek a fotók nem csak könnyebben segítenek döntést hozni a vásárlóknak, de növelik a kosártartalmat is, hiszen kiegészítő termékeket kínál.
Infografikus termékfotók | még több információ egy képen
Nem minden termék esetében, de sok terméknél nagyon hasznos a termékfotókra helyezett extra információ. Amely termék sok funkcióval rendelkezik azok leírásai nagyon hosszúra nyúlhatnak amellyel nehéz megragadni a figyelmet.
Ezt mind leegyszerűsítik a termékfotókra helyezett feliratok és piktogramok. A legtöbb ügyfél nehezen szánja rá magát, hogy nekiüljön a hosszú leírásoknak és kutassa a termék jellemzőit. Erre adnak megoldást az infografikus termékfotók!
Szolgáltatás termékként
Sok esetben a termékünk nem is kézzelfogható, hiszen az egy szolgáltatás. Ebben az esetben is létfontosságúak a fotók, hiszen egy szolgáltatást képtelenség leírni betűkkel. Hozzátartozik a szolgáltató személye, kisugárzása, a szolgáltatás helyszíne és sok-sok velejárója amelynek megmutatásán múlhat a döntése az ügyfelünknek.
A szolgáltatásokhoz készült fotók remekül működnek marketing célok eléréséhez. Ehhez több gondolkodásra és tervezésre van szükség, de a jól átgondolt fotók eredménye visszahozza a befektetést. Időt és pénzt spórol meg egy magával ragadó és sok információt hordozó fotó a szolgáltatásunkról.
Ezek a fényképek akkor is remekül működnek, ha a termékeinkhez kiegészítő szolgáltatást értékesítünk ügyfeleinknek. Ahogy a fotón is látható a szakszerű beüzemelés egy remek példája ennek, amely a termékek mellé opcionálisan választható szolgáltatás.
Szeretnél többet megtudni a termékfotózásról?
Fordulj hozzánk bizalommal, bízd stúdiónkra termékeidet és minőségi fotókkal segítjük az online értékesítést. Tekintsd meg referenciáinkat és vedd fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük az adott célok elérésében, hagyd, hogy Neked is segítsünk 🙂
WonderWorks