A 3D modellezés nem ad minden tekintetben megoldást a fotográfia feladataira, de lehetőséget kínál olyan jelenetek és beállítások szimulálására ahol fontos, hogy ellenőrzött körülmények között könnyen módosíthatóak legyenek a paraméterek. Az, hogy melyik technológia a megoldás az aktuális termék és cél határozza meg, sok esetben a két technológia kombinációja adja a tökéletes megoldást.
A képalkotás a legfontosabb eszköze az információ interaktív közvetítésének és rögzítésének. Amikor cél nélkül szóban cserélnek gazdát az információk, az emberek néhány nappal később már csak 10-15%-ra emlékeznek, ez a szám abban az esetben ha az információ egy fényképhez társul 60-65% is lehet. Így működik az emberi elme.
3D modellezés, leképezés
Bár a látvány mindig is fontos lesz, a hagyományos fényképezés adta minőségi fotók ma már nem minden esetben a leghatékonyabb megoldás befektetett munka és költség szempontjából.
Ezért néhány nagy vállalat elkezdett a 3D modellezés irányába fordulni. Erre egy jó példa az autógyártók, akik ma már szinte kizárólag 3D modellekből renderelt fotókon és videókon keresztül mutatják be az új járműveiket.
A 3D modellezés egy objektum virtuális ábrázolásának folyamata a nulláról felépítve speciális célszoftverek segítségével. Míg korábban inkább a mérnöki területek használták ezeket a technológiákat, ma már a marketing és a design világának szerves része. Viszont a 3D modell létrehozásának nem csak a célszoftverben való felépítés az egyetlen módja, sok esetben a fotogrammetria adja a legjobb eredményt.

A fotogrammetria az e-kereskedelemben
A professzionális termékfotózás létjogosultságát az adja, hogy a 100% hétköznapi valóság nem a legjobb marketing eszköz. Ahhoz, hogy a termékek kívánatos és megnyerő oldalukat mutassák számos szempontnak meg kell felelni, mint a környezet, a megvilágítás, a látószögek, és így tovább. Erre ad jó megoldást a 3D modellek segítségével szimulált környezet.
Fotogrammetria
Mi az a fotogrammetria? A fotogrammetria nem egy új találmány, csak a felhasználási területei bővültek ki. Ez a technológia a térképészetből indult, leegyszerűsítve a lényege, hogy egy adott tárgyról vagy területről különböző szögből készített fényképeket egy célszoftver 3D modellé építi össze. Mindez úgy működik, hogy a szoftver a különböző képeken felismeri az azonos pontokat, elemeket és ezáltal tudja azokat pozícionálni. A fotogrammetria egy technológia aminek a segítségével szinte bármilyen bonyolult formájú és textúrájú termékről 3D modell készíthető, ami nem csak a formát de a felületet, a textúrát is tartalmazza. Ezt ma már olyan minőségben is el lehet készíteni, ami tökéletesen realisztikus. Innentől kezd érdekes lenni.

3D modell vs. termékfotó
A webáruházakban a vásárlási élmény kulcsfontosságú. Nagyon sok olyan termék létezik a piacon amit több különböző helyen is megvásárolhatunk, és sok olyan termék létezik amelynek számos konkurenciája van a piacon. Miért választanák a mi termékünket a vásárlók? Miért nem a legolcsóbb megoldást választják a piacon az emberek? Egyszerűen azért, mert a vásárlási élmény kulcsfontosságú.
A 3D modellek itt lépnek színtérre. Amikor fotórealisztikus 3D modellel találkozunk egy webshopban az mindig magával ragad. Ahogy a terméket a telefonunkon vagy a laptopon körbeforgathatjuk, megnézhetjük minden oldalát nem csak (jó esetben) 2-3-4 fotót tekinthetünk meg róla az egy óriási segítség a választásban és remek időtöltés. Nem beszélve arról, amikor AR (kiterjesztett valóság) segítségével a terméket kivetíthetjük a környezetünkbe, lakásunkba így hozva meg a legkönnyebben a döntést. Ez az e-kereskedelem jövője.
Ezután már nem is kérdés, hogy a forgalmazott termékeinkről fotórealisztikus 3D modellre van szükség. Így tudunk piacvezetőkké válni.
3D modell használatának előnyei a hagyományos fotókkal szemben
- Rugalmasság. Ha egy termék megváltozik, a fejlesztés során időről időre apróbb módosításokon esik át akkor óriási segítség, hogy nem kell mindig elölről kezdeni a termék és reklámfotók elkészítését. Ha a termékünkről van 3D modellünk a kisebb nagyobb módosítások sokkal kisebb munkával járnak.
- Termékvariációk. Elég gyakori amikor egy termékről több, különböző szín elérhető. Erre is egy szuper megoldást ad a 3D modell, hiszen a segítségével könnyedén megadhatjuk azokat a színeket amelyekben elérhető a termék.
- Végtelen lehetőség. A 3D modell önmagában még nem készmegoldás mindenre, ahhoz, hogy abból reklámanyag, kreatív és lifestylefotó készüljön szükséges különböző szituációkban kirenderelni. Ez végtelen lehetőséget ad nekünk, bármit kitalálhatunk és a jövőben bármilyen anyagot előállíthatunk belőle. Bármikor visszanyúlhatunk az alapokhoz és az adott kampányhoz felhasználhatjuk a modellt.
- Robbantott ábrák. Ha egy összetett terméket alkatrészenként építünk össze, mint 3D modell, akkor szuper lehetőségünk adódik akár mozgó animációként bemutatni a termékünk szerkezeti és működési felépítését. Bemutathatjuk működés közben, mozgás közben, beleláthatunk a termékünk belsejébe anélkül, hogy a megkárosulna a valóságban. Erre nem ad lehetőséget a fotográfia.
- Interaktív animációk. Azok a termékek, amelyek 2 dimenziós fényképeken unalmasnak tűnhetnek a 3D modellezés segítségével mostantól izgalmas, interaktív animációként tudja elragadni a figyelmet.
- Külső tényezők. A fotózáshoz számtalan külső tényező együttállásának kell meglennie ahhoz, hogy elérjük a kívánt célt. Időjárás, napszakok, fényviszonyok, hőmérséklet és így tovább. Mindezt kiküszöböljük a modell renderelése során. Bármilyen környezetet, földrészt, évszakot és körülményt szimulálhatunk egyszerűen, így rengeteg időt és munkát, szervezést és várakozást spórolunk.
- Extrém méretű termékek. Egyaránt az extrém kicsi és a nagy termékek is nehezítik a fényképek elkészülését. Akár egy autóról van szó, akár egy apró ékszerről a termék fotózása speciális feladattá válik, míg a 3D modelljével dolgozni pont ugyanaz a feladat. Gondoljunk csak az építészek látványterveire.

A hagyományos fotózás előnye a 3D modellekkel szemben
Nem lehet kijelenteni, hogy minden területen és helyzetben jobb megoldást nyújtanak a 3D modellek a hagyományos reklám- és termékfotóknál. A reklámfotók, animációk renderelése rendkívül hardverigényes feladat, de ami a nagyobb gátat tud szabni a modellek térhódításának az a realisztikus megjelenés. A valósághű megjelenés alapvető feltétele a reklám és e-kereskedelemnek, és sajnos bizonyos területeken ez még nem megoldható. A bonyolult, áttetsző anyagok, tükröződések is bonyodalmat okoznak, de az emberi haj részletessége például még nem megoldott a témában. Így ameddig ezekre a problémákra nem ad megoldást a 3D technológia és ameddig a 3D sokszor nagyobb munkabefektetés, mint egy professzonális fotózás addig bőven van létjogosultsága a hagyományos fotóknak.

Ha érdekesnek találod a témát és további információra van szükséged, nézd meg a kapcsolódó szolgáltatásunkat. Ha szükségetek van 3D modellekre akkor forduljatok hozzánk bizalommal, bízzátok ránk vállalkozásotokat és minőségi tartalmakkal segítjük az online megjelenéseteket. Tekintsétek meg referenciáinkat és vegyétek fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük a céljaik elérésében.
WonderWorks