A lifestyle termékfotózás, más néven kontextusba helyezett fotózás olyan fotózás, amely egy beállított, szimulált környezetben mutatja be a terméket. De miért fontos a lifestylefotózás? A lifestyle termékfotózás nagyszerű módja a márka fejlesztésének és az online világban való kitűnésnek.
Egyszerűen fogalmazva a lifestyle termékfotózás érdekesebb, mint a funkcionális termékfotózás, vagy más szóval katalógus fotózás amelynek az a célja, hogy pontosan bemutassa hogyan néz ki a termék. A fotózás során közvetíteni kell a termék által keltett érzelmeket. Az lifestyle termékfotózás a tökéletes megoldás erre. Ideális esetben a fényképezésnek és a márkaépítésnek szorosan kapcsolódnia kell a márka karakteréhez, hogy ne csak a terméket mutassa, hanem kifejezze a stílusát.
Katalógus termékfotózás vagy lifestyle termékfotózás?
A lifestyle termékfotózás során megálmodott, létrehozott és stílusosan kialakított környezet segít egy olyan esztétika kialakításában, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy az átadni kívánt életmódba képzelje el magát. A fogyasztó fejében összekapcsolják azokat a pontokat, amelyekkel a termék segíteni fog nekik az adott élethelyzetben. A lifestyle termékfotózás érdekesebb, mint a hagyományos termékfotózás, mert rendkívül koncepcionális. A termék környezetben történő bemutatása és az esztétika kialakítása sok kreativitást igényel, amely megragadja ügyfél fantáziáját. Ez nagyon előnyös a márka számára, mivel ez egy erősen befolyásoló műfaja a termékek bemutatásának, ezáltal nagyon befolyásolja az értékesítés sikerét.

A lifestyle termékfotózás típusai
Portré
A portré lifestyle termékfotó egy portré a termékről. Mivel a katalógus fényképek kizárólag a termékre fókuszálnak így azok nem a legalkalmasabbak a marketing célok eléréséhez. Hasznos lehet, de ha a terméket például egy modell mutatja be az sokkal megfelelőbb erre, mivel így könnyen megérti a fogyasztó az adott termék felhasználási módját, az előnyeit és a modell helyzetébe képzelve magát könnyen azonosul.
Nyers, őszinte
Az őszinte, vagy más szóval nyers lifestyle termékfotók arról szólnak, ami a pillanatban történik. Átláthatóságot biztosítanak a márkának azáltal, hogy nem viszik túlzásba a szimulált környezetet a termék körül. A vásárlók még könnyebben azonosulnak egy hétköznapi pillanatba megörökített termékkel, annak használatával.
Flatlay
A flatlay fotózás egy viszonylag új trend, ami nagyon hamar lett népszerű termékfotózási forma és nagyon jól működő termékmarketing módszer. A flatlay termékfotók fentről készített, kiegészítőkkel és különböző textúrákkal körülvett termékfotókat jelentenek. A termékfotózás egy innovatív formája ami a kiegészítők segítségével teremtett atmoszférát adja át a fogyasztóknak.

Lifestyle termékfotózási tippek
- Használj mood boardot. Mivel a lifestyle termékfotózás nagyon koncepcionális, fontos pontosan meghatározni a koncepciót és létrehozni egy ‘hangulatjelző’ táblát, amely segít a fotózás megtervezésében. Vizsgáljuk meg az adott termék hangulatát és egyeztessük a márkánkéval. Minél jobban ragaszkodunk a saját márkánk stílusához annál jobb eredményeket érhetünk el a hangulatok átadásakor fotóinkkal.
- Válaszd meg a megfelelő környezetet. Fontos, hogy esztétikus megjelenést válasszunk a fotózáshoz, mivel kulcsszerepet játszik a termék vizuális történetmesélésében. A lifestyle fotókat mindig vonzó környezetben készítik.
- Használj modellt. Ha a terméked használatának bemutatása a cél, akkor a modellel való bemutatás a legjobb, és gyakorlatilag az egyetlen járható útja annak, hogy a legjobban átadd az egész történetet. Ebbe beletartoznak a méretarányok, a színek, a textúrák, a használat módja, velejárói, előnyei és így tovább. Egyszerűen bemutatja, hogy mire és hogyan tervezték a terméket, kontextusba helyezi azt.
- Használj kiegészítőket. A terméket kísérő kiegészítők mindig hasznosak a lifestyle termékfotózásban, mivel segítik a vizuális történetmesélést. Válaszd ki azokat a kellékeket, amelyek relevánsak a kontextushoz és a márka hangulatához.
- Tisztítsd meg a termékeket. Az életmódfotózás tökéletes helyzetet teremt. A pornak nincs helye ebben a makulátlan látomásban, ezért előtte tisztítsd meg a termékeket. Még ha a pillanatot is szeretnénk transzparensen bemutatni, egy gyűrött ruhadarab gátat szab a sikereinknek.
- A harmadolás szabálya. Mint minden fotónál itt is elengedhetetlen a jó kompozíció. Több szabály is a segítségünkre lehet amikor a kompozíción gondolkozunk egy fotózás során, egyik legfontosabb a harmadik szabálya. Próbáljunk ezeket szem előtt tartva tervezni, majd idővel ráérzünk arra, hogy mi kellemes a szemnek.
- Cél a hitelesség. Bár a fényképek létrehozása során idealizáljuk a környezetet, ne essünk a túlzás hibájába. A cél mindig a hitelesség. Használj életszerű és hétköznapi beállításokat, modelleket és helyeket a fotózás során a termékek kontextusba helyezésénél.

Megvan a jó irány az online fejlődéshez?
Ha gyorsan van szükségünk professzionális fotókra termékeinkről a legjobb, ha megbízunk egy profi csapatot, hogy elkészítsék a fotóinkat. Ha szükségetek van termékfotókra akkor forduljatok hozzánk bizalommal, bízzátok ránk vállalkozásotokat és minőségi termékfotókkal segítjük az online megjelenéseteket. Tekintsétek meg referenciáinkat és vegyétek fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük a céljaik elérésében.
WonderWorks