Növekvő elvárások: 6 mód ahogy a terméked minősége kihat a márkádra

Tartsd meg az ügyfeleidet, növeld a megbízhatóságodat és a megtérülést a termékeid minőségére összpontosítva.

Szinte mindenki egyetért abban, hogy a termék minősége fontos, de nem mindenkinek egyforma az elképzelése arról, hogy mi is számít minőséginek. Például egyesek kiváló minőségűnek tartják a terméket, ha az luxus vagy épp rendkívül tartós, míg mások a hatékonyságot vagy a könnyű használatot értékelik.

A definíciótól függetlenül a termékek minősége befolyásolja a vásárlási döntést és ezáltal a vállalatok jövedelmezőségét. Összefoglalónkkal segítünk megérteni mi számít termék-minőségnek, miért fontos és hogyan lehet emelni.

Mi a termék minősége?

A termék minősége leírja a termék azon képességét, hogy megfeleljen a felhasználói követelményeknek. Íme néhány kérdés, amelyet figyelembe kell venni egy termék minőségének megítélésekor:

  • Megoldást nyújt valamire?
    Minden terméknek feladata, hogy egy problémára megoldást nyújtson vagy javítson valamin. Ha megvizsgáljuk, hogy milyen megoldást ad arra amire kitalálták eredendően segít meghatározni a minőségét.
  • Könnyen kezelhető?
    Egy kiváló minőségű termék használata nem okozhat bonyodalmat. Az ügyfeleknek nem szerencsés túl sok időt tölteniük a termék összeszerelésével vagy használatával.
  • Milyen a design?
    A színeknek, méreteknek, arányoknak, betűtípusoknak (ha vannak) és a tervezés összes elemének összhangban kell lenniük. A termék semmilyen téren sem hathat gagyinak.
  • Hatékony a termék?
    A terméknek nem elég a feladatát elvégeznie, fontos, hogy hatékonyan is tegye azt. Gyorsan működjön és a lehető legkisebb erőfeszítést igényeljen felhasználójától.
  • A saját ügyfeleidre szabott a terméked?
    A terméket kifejezetten a felhasználók igényeihez kell igazítani, megmutatva, hogy megérted az ügyfeleidet és odafigyelsz a visszajelzéseikre.

A termékek minőségének folyamatos javítása elengedhetetlen a kívánt eredmények eléréséhez. Íme hat ok amiért fontos a minőség:

Építi a bizalmat közted és az ügyfeleid között

Egy vállalkozás sikertelen lesz, ha nem tudja felépíteni az ügyfelei bizalmát, rengeteg potenciális eladást veszít amikor nem tud mélyebb kapcsolatot kialakítani a leendő vásárlóival. Ezzel szemben amikor elnyered a fogyasztóid bizalmát és hűségét, akkor nagyobb szabadságod lesz olyan döntéseket meghozni, mint például az áraid emelése. A magas minőségű termékek és szolgáltatások biztosítása feltétele annak, hogy olyan ügyfeleket szerezz akik értékelik és hisznek abban, amit kínálsz.

A magasabb minőség növeli az ajánlásaidat

A legtöbb ember a barátainak és a családjának ajánlásaiban bízik, a közvetlen környezet tanácsa nagyobb hangsúlyt kap, mint a reklámok. Éppen ezért, amikor a vásárlók megszólításáról van szó, semmi sem erősebb annál, ahogy az információ szájról szájra terjed.

A szájról szájra terjedő ajánlások döntő tényezők mind az online, mind az offline vásárlásban. A barátok és a család kíváncsi, hogy a környezetüknek egy-egy termékkel jó tapasztalata volt-e. Minél magasabb színvonalú terméket kínálsz annál több lesz a pozitív vélemény és ezáltal az ajánlások. A terméked színvonalához szorosan kötődik a kiszolgálás minősége és az ügyfélkezelés. A transzparens kommunikáció egy jó eszköze annak, hogy megmutasd hogy állsz a terméked vagy szolgáltatásod mellé.

Kevesebb vásárlói panaszt és visszatérítést eredményez

Minél jobb minőségű termékekkel dolgozol annál nagyobb lesz az üzleti tevékenységed. Ha piacra dobsz egy terméket akkor minden energia és pénz ami a tökéletesítésre megy el mielőtt belevágnál többszörösen megtérül ha minimalizálja az ügyfelek panaszait és a visszatérítések számát.

A magabiztos márkák bátran bíztatják vevőiket arra, hogy próbálják ki a termékeket mielőtt döntenének, mert hisznek benne. Ha egy vásárlód elégedett akkor visszatérő vásárlóddá válik. Visszatérő vásárlóidat pedig felhasználhatod a további fejlődéshez!

A termékek előtesztelése a vásárlóiddal közösen hozzájárulhat egy remek termék előállításához. A saját vásárlóidból álló csoportban minden ember őszinte véleményt fog mondani és ezeket a visszajelzéseket felhasználhatod a terméked fejlesztésére.

Az embereknek fontos az esztétika

A minőség egyik dimenziója az esztétika. Az, ahogyan kinéz, amilyen érzetet kelt, amilyen a hangzása, íze és illata.

Az ügyfelek észreveszik az apró részleteket, amelyek egy eladást elősegíthetnek vagy épp megakadályozhatnak. A testreszabható funkciók (szín, méret, forma, stb.stb.) lehetővé teszik, hogy pontosan azt adhasd meg az ügyfeleidnek amire vágynak, miközben még többet fizet neked.

A minőség magasabb megtérülést produkál

Nem szorul különösebb magyarázatra, sok tanulmány és statisztika található a témában, a minőség és a jövedelmezőség között nagy az összefüggés. Egyaránt vonatkozik az óriás és kisvállalatokra is, hogy minden olyan költség ami hibakezelésre megy el a profitból jön le, így ezt minimalizálni nagyon is kifizetődő. Egészen addig amíg a minőség javításra szánt költség nem haladja meg a hibák kezelésének költségét a nyereség nőni fog. Egyúttal a fejlesztéssel járó teljesítmény és egyéb tulajdonságok javulása növeli az értékesítést és a piaci részesedést.

Ha egy vállalat stabilan minőségi terméket gyárt és hatékonyan forgalmazza azokat akkor eljön az ideje hogy foglalkozhat azzal is, hogyan csökkentheti a költségeket a minőség feláldozása nélkül.

A minőség magával hozza a növekedést

Ha egy termék minősége a kezdetekben kifogásolható az még nem a világ vége, ez egyszerűen azt jelenti, hogy van hova fejlődni ami egyáltalán nem rossz. Az ügyfelek visszajelzéseire figyelve hamar kijavíthatóak a hibák miközben az ügyfelek is értékelik az odafigyelést, erősíti a kapcsolatot.

Ha a visszatérő vásárlóid időről-időre látják, hogy fejlődsz és mindig van benned lendület a tökéletesítéshez akkor újra és újra téged fognak választani, várni fogják, hogy legközelebb mivel rukkolsz elő! És minél több az elégedett vásárló, annál nagyobb piacot nyersz magadnak. Határ a csillagos ég.

Végül pár gyorstipp a minőség biztosításához:

  • használj minőségirányítási rendszert
  • készíts termékstratégiát és mindig tarts magad ahhoz
  • figyeld és értsd meg a versenytársaidat
  • hallgasd meg az ügyfeleidet
  • mindig teszteld a termékeidet

Ugye tudod, hogy hiába egy minőségi termék ha nem tudod méltóan bemutatni?

Fordulj hozzánk bizalommal, bízd stúdiónkra termékeidet és minőségi fotókkal segítjük az online értékesítést. Tekintsd meg referenciáinkat és vedd fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük az adott célok elérésében, hagyd, hogy Neked is segítsünk 🙂

WonderWorks