Mi, emberek az érzékszerveik közül leginkább a látásunkra támaszkodunk amikor információkat gyűjtünk a körülöttük lévő világról. Evolúciós szempontból a vizuális információk feldolgozására és az ezek alapján történő döntéshozatalra való képességünk döntő fontosságú a túlélésünk szempontjából.
Természetesen ma már nem kell puszta kézzel és kezdetleges fegyverekkel vadásznunk a túléléshez, és nem kell különbséget tennünk a mérgező és az ehető bogyók között. Ebben a korban a látásunk más célt szolgál – például segít megtalálni azokat a termékeket, amelyek leginkább kielégítik az igényeinket és jobbá teszik életünket.A környezetünkben érezzük az illatokat, tapintunk és még az ízlelést is használhatjuk a látottak kiegészítésére, de ha a modern, online vásárlásokról van szó, a vásárlási döntés meghozatalakor szinte teljes egészében vizuális nyomokra támaszkodunk. A termékfotózás vagy más szóval a webshopfotózás az online értékesítés legfontosabb tényezője.
Kompenzálja a személyes megtapasztalás hiányát
Még azok a vásárlók is, akik előnyben részesítik az online vásárlást, a lehető legtöbbet szeretnék tudni a termékekről. A termék megérintésének, szaglásának, ízlelésének, hallásának és egyéb érzékelése helyett képeket és leírásokat találunk a webshopokban. A jó webshop fotók és a részletes termékleírás a kihasználatlan érzékek helyett adhat teljes körű képet, segítve az ügyfeleket abban, hogy megértsék, hogy mit vásárolnak annak ellenére, hogy nem tudják kipróbálni, megérinteni vagy bármilyen kölcsönhatásba lépni vele. Miért olyan fontos, hogy a termékeinkhez illő módon minőségi webshopfotókkal mutassuk be azokat? Egyrészt segít meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy a Te termékeidet akarják megvásárolni, de ennél is fontosabb, hogy növeli az elégedettséget, amikor a termék valóban megérkezik. Ez pedig elősegíti az elállás minimalizálását üzletünkben és növeli a visszatérő vásárlóink arányát!
Emeli a marketingünk értéket és színesíti a termékleírásokat
A termékleírások és marketing szövegek könnyen unalmassá válhatnak egyaránt a készítők és a közönség számára is. A képek viszont ezer szót érnek és minél több a webshopfotó, a termékfotó, a közeli képek vagy akár a 360°-os termékfotók, annál értékesebb és sikeresebb a termék online bemutatása. A webshopfotók és a termékleírások egymást kiegészítve, együtt működnek hatékonyan. Amikor csak lehetséges, a sikereink elérése érdekében minél több termékfotót kell beépítenie az online megjelenésünkbe, ide tartozik a webshopunk mellett a reklám és marketing anyagaink is, minden ami a marketing stratégiánk része.
Tedd minél vonzóbbá a termékeidet minőségi fotókkal
Eddig megvitattuk a képek általános előnyeit amivel hozzájárulnak az e-kereskedelem erőfeszítéseihez, de a legfontosabb amit ne felejtsünk el, hogy szükségünk van „jó” fotókra! Erről már írtunk korábban is, de annyit jelentenek a „jó” fotók, ahogy kellő felbontású, minőségű és az adott célnak megfelelő beállítású képekre van szükség, amelyeket nem csak úgy elkattintgat valaki, hanem egy profi tudatosan tervezi és készíti el. Ha így mutatjuk be vállalkozásunkat és termékeinket akkor a sok sok webshopfotó alapján maximálisan érteni fogja a termékünket anélkül, hogy egy fizikai üzletbe besétálva megismerné azt. Amitől egy jó kép viszont professzionális minőségűvé válik az például a tökéletes megvilágítás, amely nemcsak az valós színt adja vissza, de a terméket is a lehető legvonzóbbá teszi, ezzel csábítva a látogatókat a vásárlásra. Kétféleképpen mindenképpen érdemes bemutatni a termékeinket: Egyik a letisztult, akár fehér, homogén hátterű katalógus fotó, másik pedig a terméket felhasználási környezetébe helyezett lifestyle fotó amivel átadhatjuk a termékünk felhasználási stílusát.
Vegyél részt a márka építésében és növeld a tekintélyt
Termékek forgalmazása esetén a gyártó által biztosított webshopfotók mennyisége, stílusa és minősége általában ad egy jó kiindulást, de ha ki szeretnénk emelkedni a tömegből akkor ez sajnos ritkán elég. Azáltal, hogy a gyártói fotók mellett mi is hozzáteszünk az e-kereskedelmi megjelenéshez webshop fotóinkkal részveszünk a márkaépítésben. Ezáltal tudjuk igazán megmutatni vásárlóinknak, hogy mi a hozzáállásunk a brandhez és így ők is úgy fognak tekinteni a termékeinkre, ahogyan mi is. A másik jelentős érv amellett, hogy saját fotókkal jelenjünk meg a webshopunkban és a marketing anyagainkban az, hogy a piacon versenyt nyerhetünk velük. A konkurenciánk nagy valószínűséggel a gyártói fotókkal adja el a termékeket, amelyeket mi sokkal jobban is be tudunk mutatni a saját üzletünk stílusában. Ha ugyanazt a terméket kell megvásárolnunk akkor a különböző üzletek között nem csak az ár lesz a döntő tényező, hanem a termékleírások és fényképek által átadott információk és a kiszolgálás minősége.
Hozd ki a legtöbbet a marketing stratégiádból
A minőségi webshopfotók nem csupán a termékeket mutatják be, egyúttal képviselik a márkánkat. Segíthetnek az látogatottság növelésében és új közönségek bevonásában. Először is, a webshopba készült fotók felhasználhatók minden egyéb platformon is, következetes megjelenést adva ezáltal a webshopban, a hirdetésekben és a közösségi média fiókokban. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a lenyűgöző fotókkal sokkal nagyobb eséllyel érjük el a potenciális vásárlóinkat, növeljük a márka ismertségét, az organikus forgalmat és az értékesítést. A következetesen minőségi fényképek növelik az elkötelezettséget és a megosztást, lényegében a marketingünket garantáltan előre lendíti.
Megvan a jó irány az online fejlődéshez?
Fordulj hozzánk bizalommal, bízd ránk vállalkozásodat és minőségi fotókkal segítjük az online érvényesülést. Tekintsd meg referenciáinkat és vedd fel velünk a kapcsolatot. Akár személyesen vagy telefonon keresztül is tanácsot adunk ügyfeleinknek abban, hogy mire van éppen szükségük a céljaik elérésében.
WonderWorks